Thaihieronta

Thaihieronta

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Thaihierontaa
Thaihieronta on perinteinen thaimaalainen hieronnan muoto.
Perinteisesti hieronnassa ruumista venytellään ja painellaan käsillä ja jaloilla. Kohteena ovat kehon läpi kulkevat energialinjat. Hieronnassa yhdistyvät buddhalaiset lääkintäopit, joogan venytysliikkeet, perinteinen intialainen lääketiede sekä akupunktio. Thaimaahan hieronta levisi Intiasta buddhalaisuuden mukana vuoden 200 eaa. tienoilla.[1]
Vastoin yleistä käsitystä aidolla thaihieronnalla ei ole mitään yhteyttä seksihierontaan. Nykyään useimmissa länsimaisissa niin sanotuissa thaihierontapaikoissa tarjotaan kuitenkin lähinnä seksipalveluita, mutta varsinainen hieronta on heikkotasoista.

Näin kertoo Wikipedia thaihieronnasta. Mitä se sitten tosiasiassa on, sitä yritin tänään selvittää. Viime vuonna kävin kymmenkunta kertaa thaihieronnassa ja kertaakaan minulle ei ehdotettu seksiä. Olin ottanut perinteistä thaihierontaa ja öljyhierontaa. Tänään olin rannalla Soi seiskan kohdalla ja vanhempi hierojatar tarjosi hierontaa. Sanoin huvikseni, että maksan 100 batia tunnilta, mutta minulle riittää puoli tuntia. Ei muuta kuin hommiin, Leevi otti kuvia:




 Tässä kuvasarja hieronnasta. Minua väänneltiin ja käänneltiin, käveltiin jalkojen ja käsien ja selän päällä. Lopuksi suoritettiin päähieronta ja niin oli thaihieronta suoritettu ja minä euroa köyhempi. Kiitin ja kumarsin käsittelystä ja lähdin pelaamaan petankkia. Matkalla kadunvarrella tytöt huutelivat minua thaihierontaan kuin seireenit kauan sitten ja käänsin pyörän ympäri ja taas oli hierontaa tarjolla. Osaan puhua jo auttavasti thaikieltä ja kyselin hintoja. Sitten kuiskasin tytön korvaan olisiko mahdollisesti muuta tarjolla. Tyttö ei näyttänyt ymmärtävän kysymystäni, mutta kun tarkensin kysymääni sanalla "Happy End", tytön ilme kirkastui. "Tottahan toki, mutta sitten hinnat ovat ihan eri luokkaa!"
Kyselin kiinnostuneena oheisen hierontapaikan hintoja ja tyttö supatti hinnan korvaani. "Ei tule kauppaa, lod rakhaa", sanoin selvällä thailla. Tyttö ymmärsi, että olen köyhä faranki ja pudotti hinnan tonniin (25 eur). Lisäksi hän kertoi, että yläkerrassa on sopiva huone toimitusta varten. Eli väitteet thaihierontapaikan seksitarjonnasta pitivät paikkansa ainakin tämän hierontapisteen kohdalla. Kieltäydyin kuitenkin kohteliaasti mainiosta tarjouksesta ja hyppäsin PYÖRÄNI selkään ja poljin rivakkaa vauhtia budhanaukiolle, tosimiesten petankkikentälle. Mielessäni ajattelin matkalla, että täällä pitänee paikkansa sanonta, että "sitä saa mitä tilaa..."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti